نصب برنامه هنگام نصب ویندوز

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

تاحالا چقدر زمان برای نصب برنامه ها بعد از پایان یافتن نصب ویندوز صرف کرده اید؟

سلام.حتما بارها شده که سیستم شما نیاز به نصب مجدد ویندوز داشته است.نصب ویندوز کار سختی نیست ولی مدت زمانی تقریبا طولانی (البته به جز ویندوز ۸.۱ که انگار پرتابل هست.انقدر سریع نصب میشه که شورش رو در آورده) رو طلب میکنه.این به کنار.حالا اگر بخواهید برنامه هایی که لازم دارید رو بعد از نصب ویندوز ،نصب کنید.کلی هم اونجا وقت صرف میشه.کلا یه دو سه ساعتی (با سیستم من)طول میکشه تا ویندوز اماده به کار بشه.                                                                                                                                                                  اما روش هایی برای کم کردن این زمان وجود داره.یکی از اون روش ها نصب برنامه های مورد نیاز هنگام نصب ویندوز هست و قرار هست که توی این آموزش ،این روش گفته بشود اما برای نصب برنامه ها نیاز به اجرا کردن فایل Setup برنامه دارید و این کار در هنگام نصب ویندوز کارساز نیست چون کلیدی برای رسیدن به درایو وجود ندارد.

برای اینکار در ویندوز XP شما باید صبر کنید تا مراحل فرمت درایو و کپی فایل های ضروری در درایو انجام بشه بعد از آن سیستم ریستارت میشود.

 وقتی سیستم ریستارت میشه ، صفحه ای که حاوی آرم ویندوز هست ظاهر میشه و بعد وارد بخش نصب ویندوز میشه.

  توی این صفحه که یک تایمر داره،بگذارید تا تایمر شروع به حرکت کنه.مثلا از ۳۹ به ۳۵ برسه.سپس کلید ترکیبی Shift + F10 رو بزنید تا صفحه CMD باز شود.

وقتی این صفحه باز شد ما میتونیم به صورت مستقیم دستور اجرای برنامه را اینجا بنویسیم تا برنامه باز شود..اما امکان داره ما آدرس دقیق فایل رو حفظ نباشیم.پس این روش یکم سخت میشه.روش دوم دسترسی مستقیم به پنجره ی Explorer هست که به راحتی می تونیم به فایل ها دسترسی پیدا کنیم.اما چطوری از طریق CMD به این پنجره برسیم؟؟؟

 برای رسیدن به این پنجره باید به پنجره ی Task Manager دسترسی داشته باشیم.برای همین کافیه توی محیط CMD بنویسید “taskmgr.exe” و کلیک کنید تا پنجره ی Task Manager باز شود
در این پنجره از سربرگ فایل گزینه ی New Task را انتخاب کنید.

 توی این پنجره باز هم میتونید آدرس فایل رو بنویسید و یا بر روی گزینه Browse کلیک کنید تا پنجره ی Explorer باز شود تا بتونید توی سیستم به راحتی دنبال فایلتون برای نصب بگردید.

چند نکته مهم:

۱) برنامه هایی که نیاز به ریستارت دارند را نصب نکید چون به مشکل برمیخورید و یا وقتی ازتون خواست که سیستم را ریستارت کنید ، شما Cancel  رو انتخاب کنید.

۲)مراحل در ویندوز ۷ فقط در این بخش فرق میکند که شما بعد از این که صفحه ای برای پر شدن درصد میاد و یک بار ریستارت میکنه باید کلید ترکیبی مربوط به Cmd رو بزنید.

۳)اگر در پنجره ی New Task دکمه ی Browse کار نکرد(فعاله ولی کار نمیکنه) بدانید که زود شروع به انجام این کار کرده اید.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 20:10 | نویسنده : سید سالار موسوی |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By Sina Rigi :.


  • یو رد